-
- خدماتدهندگان
- وبلاگ
- قوانین و مقررات
- درباره ما
- آموزش اپلیکیشن همران
- ارتباط با ما WooCommerce not Found
از سال 2010، برخی از خودروها قادر به تبادل اطلاعات با محیط خود، از دیگر وسایل نقلیه گرفته تا فضای ابری و عابران پیاده، بودهاند. همین امر فرصتهایی را ایجاد کرد که در این بخش به آن اشاره میکنیم. ابتدا لازم است که نوع اتصال و دستهبندی آنها را با هم مرور کنیم.
V2I، ارتباط وسایل نقلیه با محیط و زیرساختهای شهری است. این نوع از اتصال، مزایای مختلفی مرتبط با امنیت را فراهم میکند، اما محیط نیز میتواند از V2I بهرهمند شود. خوب است با یک مثال این بخش را توضیح دهیم:
تصور کنید که با سرعت زیاد در حال حرکت هستید. زمانی که خودروی شما با زیرساختهای شهری در ارتباط باشد، میتواند پیش از رسیدن به یک پیچ خیلی تند، به شما هشدار دهد، یا اینکه آلارمی را برای شما نمایش دهد که نشان دهد چراغ خطر نزدیکتان، قرمز شده است. این موضوع فقط به هشدارهای مربوط به زیرساختها خلاصه نمیشود. حتی میتوان از وضعیت آبوهوا آگاهی پیدا کرد. مثلا، اینکه تقاطع بعدی که به آن میرسید، دچار یخزدگی شده است و بهتر است که با احتیاط بیشتری رانندگی کنید.
یکی دیگر از جنبههای مهم ارتباط V2I، حفاظت از محیط زیست است. اگر پارکینگها در آینده در دسترس بودن خود را اعلام کنند، جستجوی فضای پارکینگ، زمان کمتر، انرژی کمتر و سوخت کمتری مصرف میکند. چراغهای راهنمایی میتوانند طول فازهای سیگنال مختلف خود را به وسایل نقلیه منتقل کنند و به وسایل نقلیهی خودران و سیستمهای کمک راننده اجازه دهند تا سرعت خود را به کممصرفترین راه ممکن تطبیق دهند. در آینده، وسایل نقلیهی باری سنگین، باید بتوانند سیگنالهای مهم را دریافت کنند تا مدت زمان کمتری در ترافیک بمانند.
در ارتباط خودرو به خودرو، خودروی متصل با سایر وسایل نقلیهی نزدیک، ارتباط برقرار میکند. پس از آن، وسیلهی نقلیهای که در جلو حرکت میکند، میتواند در مورد وسیلهی نقلیهی پشت سر، که بهسختی قابل تشخیص است، یا شرایط سخت جاده، هشدار دریافت کرده یا به آنها هشدار دهد. وسایل نقلیهی خراب میتوانند به محیط اطراف خود در این مورد هشدار دهند و ایمنی کاربران جاده را بهبود بخشند.
با توجه به این مورد، وقتی خودروی جلویی ناگهان ترمز میکند، شما هشدار دریافت میکنید و همین موضوع میتواند میزان ترافیک را به حداقل برساند.
در اصل، V2C در حال حاضر یک استاندارد گسترده است که شامل سیستمهای ناوبری مدرن است. این سیستم، مسیر بهینه را با توجه به شرایط ترافیک فعلی محاسبه میکند. همچنین شامل امکانات تشخیص از راه دور نیز میشود.
سیستمهای اشتراکگذاری خودروی مدرن، بدون V2C قابل اجرا نیستند. نتیجهی منطقی همهی اینها این است که، خودروها دادهها را جمعآوری میکنند.
با این حال، چگونگی برخورد با این دادهها، سوالی مهم است که BMW Car Data به آن پاسخ داده است. این استاندارد میگوید که کاربر، صاحب دادهها است و او باید تصمیم بگیرد که دادهها را به اشتراک بگذارد یا خیر.
V2P، برای بهبود ارتباط بین خودروها و عابران پیاده است. با سیستم تشخیص عابرپیاده و سیستم هشدار، خودرو باید هر دو کاربر جاده را از موقعیتهای خطرناک، مانند تصادفات احتمالی، آگاه کند. 123000 نفر در سال 2016 در تصادفات رانندگی در اروپا، بهشدت مجروح شدند و 25000 نفر جان باختند.
تقریباً 29 درصد از مرگومیرها مربوط به کاربران غیرموتوری جاده، یعنی عابرین پیاده بوده است. بنابراین، عمدتاً این عابرانپیاده و دوچرخهسواران هستند که دچار سانحه میشوند. علاوه بر هشدارهای خطر، V2P همچنین میتواند اطلاعاتی در مورد ایمن بودن عبور از جاده در اختیار عابران پیاده قرار دهد.
سازندگان، از سطح ارتباطی V2X برای اشاره به یک سیستم حملونقل شبکهای هوشمند استفاده میکنند که در آن تمام وسایل نقلیه و سیستمهای زیرساخت شهری، به هم مرتبط هستند. بهنوعی، ارتباطات V2X، خلاصهای از دیگر دستههای اتصال است.
کلیدواژهی خودروهای متصل، زمانی توسط افراد متخصص مورد استفاده قرار گرفت که متوجه شدند، شهرنشینی هر روز رو به افزایش است و کنترل فرآیند حملونقل، دیگر مانند گذشته امکانپذیر نیست.